Thursday, October 31, 2013

D-CODE CAMP 2013


Tanjung Bungah, Pulau Pinang : 24 Oktober 2013

Pada 19-23 Oktober 2013 telah berlangsung D-Code Camp anjuran Startup Malaysia yang melibatkan 12 buah sekolah Zon Utara yang meliputi negeri Perlis, Kedah, Pulau Pinang dan Perak. Program  D-Code Camp adalah untuk mendedahkan murid-murid sekolah rendah kaedah untuk membina laman web menggunakan coding. Antara perisian coding yang telah dipelajari ialah html, jquery, ruby, css dan javascript.
Pendedahan sebegini akan menjadikan murid-murid yang terlibat berfikir secara "out of box".

SK Bertam Indah telah menghantar 5 orang murid untuk menyertai kem ini terdiri daripada Amirul Hakim, Muhammad Akram, Muhammad Fikrey, Muhammad Isyraf dan Tengku Mukhriz. Pertandingan telah dijalankan oleh pihak penganjur untuk memilih 3 laman web terbaik yang akan mewakili Zon Utara untuk ke peringkat Kebangsaan. Muhammad Akram telah terpilih untuk mendapat tempat kedua dalam pertandingan yang diadakan itu. Syabas diucapkan kepada Adik Muhammad Akram kerana mampu menghasilkan laman web yang terbaik walaupun kali pertama didedahkan tentang kaedah coding ini.

Tengku Mukriz dan Muhammad Akram sedang membuat coding

Suasana di Flamingo Hotel, Tanjung Bunga, Penang

SK Bertam Indah antara sekolah Band 1 yang terpilih mewakili negeri Pulau Pinang untuk kem kali ini

Murid SK Bertam Indah bersama Blogmaster SK Bertam Indah

Muhammad Akram sedang menerima hadiah Best Personal Website (2nd runner up)

Barisan murid SK bertam Indah bergambar dengan Penyelaras Program, 
Ketua Sektor ICT JPN Kedah dan Blogmaster

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete